تابلو برق

آزمون راه اندازی تابلو برق

آزمون راه اندازی تابلو برق اولین کاری است که بعد از اتمام وایرینگ و مونتاژ مکانیکی باید انجام شود.سیم های ورودی وارد ورودی های کلید می شود و تغذیه مدار فرمان را وصل کرده و آماده راه اندازی و تست تابلو برق می شویم.فیوز های فشنگی برای فیوز های HRC و کلیه رله های شیشه ای در صورت وجود را نصب و کلیه اتصالات برای فیدر های خروجی در حالت قطع قرار گرفته و به ترتیب آنها را وصل می کنیم تا در صورت وجود خطا مشخص شود.
قبل از اینکه تابلوهای برق تحت بار قرار گیرند کلیه تجهیزات داخل سلولها از قبیل کلیدها – مکانیزم های عمل کننده، ترانسفورماتورهای اندازه گیری و غیره باید بازرسی و آزمایش شوند و کلیه سیم بندیها و مدارهای الکتریکی مطابق دیاگرامهای سازنده بازرسی شوند و استحکام اتصال سیمها به ترمینالها مورد معاینه قرار گیرند. انجام آزمونهای معمول (روتین) در محل مصرف وقتی ضروری است که عمل مونتاژ و نصب قطعات آن در محل پست انجام گرفته باشد در غیر این صورت اگر تابلو بصورت یکپارچه به محل مصرف آورده شده تائیدیه آزمون کارخانه برای این کار کافی است.
تعمیر و نگهداری تابلو
چگونگی اتصالات :
صحت اتصالات و سالم بودن آنها باید مرتبا بازرسی شوند و به هرگونه نشانه اضافه دما دقت شود .بعد از وقوع اختلال ، پیچ و مهره ها و قفلها و تمام وسایلی که از آنها جریان عبور می کند ، و اتصالات زمین بررسی شده و در صورت تغییر و ضعیف دوباره بصورت اول برگردانده شود . به سفت و محکم شدن یک پیچ اکتفا نشود زیرا ممکن است به علت درازی پیچ و یا گیر کردن در سوراخ کور بعدا شل شود . یک آزمایش با ولتاژ حدود میلی ولت می تواند اتصالات بد را نشان دهد.
برای آشنایی با وظایف واحد کنترل کیفیت Q.C اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *