گوناگون از مهندسی برق

پست های فشار قوی

در این پست از سایت آموزش تابلو برق یک فایل 6 فصلی از پست های فشار قوی در قابل فایل ورود برای دوستان عزیز قرار داده است.در سیستمهای قدرت ، پستهای فشار قوی وظایف مهمی از جمله تغییر سطح ولتاژ ، کلید زنی وانشعاب گیری را به عهده دارند. برای بررسی روشهای کنترل مرسومCCS ، روشهای کنترل امروزیDCS و همچنین حفاظت پستهای فشار قوی شناخت تجهیزات پست ضروری به نظر می رسد.

تجهیزات ، عملکرد و آرایش پست های فشار قوی (HV SUBSTATION)
پست های فشار قوی(HV SUBSTATION)
انفجار ترانس قدرت در پست
انواع پستهای فشار قوی از نظر عملکرد :1- پستهای از نظر وظیفه ای که در شبکه بر عهده دارند به موارد زیر تقسیم بندی می شوند :
الف: پستهای افزاینده ولتاژ
این پستها که به منظور افزایش ولتاژ جهت انتقال انرژی از محل تولید به مصرف بکار می روند معمولا در نزدیکی نیروگاهها ساخته می شوند.
ب: پستهای کاهنده ولتاژ:
این پستها معمولا در نزدیکی مراکز مصرف به منظور کاهش ولتاژ ساخته می شوند.
ج: پستهای کلیدی:
این پستهای معمولا در نقاط حساس شبکه سراسری و به منظور برقراری ارتباط بین استانهای مختلف کشور ساخته می شوندو معمولا رینگ انتقال شبکه سراسری را بوجود می آورند در این پستها تغییر ولتاژ صورت نمی گیرد و معمولا بخاطر محدود کردن تغییرات ولتاژ از یک راکتور موازی با شبکه استفاده می شود در بعضی از مواقع از این راکتورها با نصب تجهیزات اضافی مصرف داخلی آن پست تامین می شود.
د: پستهای ترکیبی تا مختلط:
این پستها هم به عنوان افزاینده یا کاهنده ولتاژ و هم کار پستهای کلیدی را انجام می دهند و نقش مهمی در پایداری شبکه دارند.
انواع پستهای از نظر عایق بندیالف: پستهای معمولیپستهایی هستند که هادیهای فازها در معرض هوا قرار دارند و عایق بین آنها هوا می باشند و تجهیزات برقدار و هادیها بوسیله مقره هایی که بر روی پایه ها و استراکچرهای فولادی قرار دارند نصب می شوند. این پستها در فضای آزاد قرار دارند در نتیجه عملکرد آنها تابع شرایط جوی می باشد.
ب: پستهای گازی یا پستهای کپسولی (GIS)در این پستها بجای استفاده از عایق های سرامیکی و شیشه ای و یا p.v.c از گاز هگزا فلوئور سولفور به عنوان عایق استفاده می شود این گاز نقاط برقدار را نسبت به یکدیگر و نسبت به زمین ایزوله می کند در این نوع پستها کلیه تجهیزات درون محفظه قرار دارند و طوری طراحی شده اند که گاز به بیرون نشت نکند از محاسن این پستها اشغال فضای کم می باشد و چون در فضای بسته قرار دارند تابع شرایط جوی نمی باشند و از معایب آنها به دلیل تکنولوژی بالای که دارند تعمیر و نگهداری آنها مشکل است.
مشخصات محصول رایگان
تعداد صفحات: مجموعا شش فایل
حجم فایل: 10.7 مگابایت
فرمت فایل: WORD
نرم افزار مورد نیاز: آفیس ورد

index

می توانید برای آشنایی بیشتر در مورد تابلو های پست های فشار قوی اینجا کلیک کنید.

می توانید نقشه 120 پست برق را از اینجا دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *